Získať prístup a začať používať Virtuálnu registračnú pokladnicu nie je žiadna veda. Registrácia VRP je jednoduchá. Tu je návod kroku za krokom, ako na to.
Vďaka elektronických službám Finančnej správy sa dá všetko vybaviť z pohodlia domova.
Registrácia VRP
Otvorte si internetový prehliadať a choďte na portál Finančnej správy – www.financnasprava.sk.
Prihláste sa do svojej osobnej zóny na portáli Finančnej správy. Môžete použiť svoj elektronický občiansky preukaz.
Vyberte subjekt, v mene ktorého zastupujete- či už ste živnostník alebo vystupujete v mene právnickej osoby. Ak pôsobíte vo viacerých právnych entitách, budete mať na výber zo všetkých PO.
Choďte do katalógu formulárov.
Kliknite na šípku pred Pridelenie kódu pokladnice e-kasa klient.
Následne rozkliknite Žiadosť o pridelenie kódu pokladnice e-kasa klient.
Kliknite na ikonu vyplnenie formulára.
Vyplnenie formulára pre pridelenie kódu e-kasa klient
Ak ste sa prihlásili pomocou elektronického občianskeho preukazu, väčšinu formuláru už máte vypísanú.
Hneď na začiatku označte v priečinku „Žiadam o“ pridelenie kódu VRP.
Ďalej treba doplniť údaje o predajnom mieste v závislosti kde chcete pokladnicu využívať. Buď označíte možnosť, že sa pokladnica bude nachádzať na rovnakom mieste ako je miesto podnikania FO alebo sídlo PO. Ďalšou možnosťou je vypísanie adresy prevádzky, kde sa bude pokladnica využívať. Posledná možnosť je prenosná pokladnica.
Ďalej si zvoľte PIN kód a ten uveďte do žiadosti. Ten si niekde napíšte a uschovajte, nakoľko ho budete potrebovať pri prvom prihlásení do VRP. Ak žiadate o pridelenie viacerých kódov pokladníc, zvoľte si rovnaký PIN kód. Po pridelení vám Finančná správa nepovie, ktorý kód patrí ku ktorej pokladnice. Ušetríte si zbytočné starosti skúšaním a triafaním tej, či onej možnosti a pokladnice.
Nezabudnite na predmet podnikania
Nezabudnite ešte vybrať hlavný predmet činnosť na ktorý sa bude pokladnica využívať. V tomto si viete rady za pomoci opisu ku kódom činností alebo Vám poradí váš účtovník.
Žiadosť si na záver môžeme dať skontrolovať. Tu sa zobrazí Oznam. Ten vás upozorňuje na zmenu typu podania. Ak ho potvrdíte a necháte tlačivo opätovne skontrolovať, ďalšia kontrola by mala byť bezproblémová.
Už len stačí žiadosť elektronicky podpísať pomocou kvalifikovaného elektronického podpisu (KEP) a odoslať.
Hotovo.
Teraz je loptička na strane Finančnej správy. Tá vám do 10 dní pošle poštou prihlasovacie meno a heslo do VRP a to príslušnú adresu. Ak podnikáte ako Fyzická Osoba, tak ju prihlasovacie údaje budú odoslané na adresu vášho trvalého pobytu. Ak žiadate ako Právnická Osoba, tak vám ju Finančná správa odošle na adresu firmy zapísanú v Obchodnom registri SR.
Po úspešnej registrácii VRP a obdŕžaní prihlasovacích údajov, sa môžete prihlásiť do svojho VRP účtu. Ak chcete používať VRP na mobilnom zariadení ako je mobil alebo tablet, stiahnete si aplikáciu. Stručný návod na inštaláciu nájdete tu – Inštalácia Virtuálnej registračnej pokladnice
Ak chcete z VRP tlačiť z telefónu alebo tabletu, budete potrebovať tlačiareň. VRP podporuje len pár tlačiarní, ktoré sú drahšie. Dá sa tlačiť aj na lacnejších tlačiarňach ale k tomu potrebujete ovládač na tlač ako je aplikácia Bločkomat.
Aby bola tlač bezchybná, treba skontrolovať nastavenia vo VRP. V nasledujúcom článku nájdete body, ktoré treba pre bezproblémovú tlač z VRP nastaviť – Nastavenie VRP pre tlač pomocou aplikácie Bločkomat.